En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Är det inte meningen att vuxna ska få sova?

Av Sara Modigh - 2021-04-27 20:34

När man äntligen hittat något som fungerar, när jag äntligen börjat få kontroll på min sömn och min dygnsrytm. Vad händer då? 

Jo, läkemedlet jag tar för att hjälpa mig komma till ro och bli trött på kvällarna ska nu inte längre subventioneras till vuxna. 


Även tyngdtäcken slutar att förskrivas till personer över 20 år, vad är det om? Än så länge får jag i alla fall ha kvar mitt täcke eftersom jag fick det förskrivet innan denna nya regel kom. Men vem vet hur länge jag får ha kvar det om det är såhär det ska vara. 


Som sjuk har jag inte råd med att betala för min medicin, speciellt inte när det rör sig om flera hundra i veckan. 

Ska jag behöva bli prostituerad för att få en god nattsömn? :( 




 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards