En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Self destructive, impulsive, emotionally unstable suicidal bitch

Av Sara Modigh - 2018-08-19 07:45

Varför försätter jag mig själv i destruktiva situationer? Varför söker jag mig till förövare för att återuppleva mina trauman? Vad vinner jag på att låta mig utnyttjas om och om igen? 

Varför söker jag tröst i situationer som inte alls ger tröst. Varför kan jag inte hjälpa mig själv? 

Varför känner jag mig så otroligt hjälplös. 


Jag har så svårt att förstå mina känslor.. 


Så länge har jag försökt trycka undan och glöma det där jag var med om. Men jag har nått en gräns för hur mycket minnen jag kan trycka ner. 


Hur bearbetar man egentligen ett övergrepp? 

 
 
Tezz på Andromeda

Tezz på Andromeda

23 augusti 2018 10:38

Jag kämpar med det fortfarande. Försatte mig själv nyss i en situation där jag blev våldtagen och alla gamla barndomstrauman väcktes till liv igen. Ska det någonsin bli bättre? Kommer jag bli hel någon gång i mitt liv..
Känner med dej, vet hur det är.

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards