En blogg om psykisk ohälsa, MS och Livet

Äktenskap smäktenskap

Av Sara Modigh - 2017-04-26 14:45

Men det kan ju inte redan ha gått tre år sen jag och Jakob gifte oss?

Tre år, det är ju trettiosex månader och det är ju inte klokt att det redan gått så lång tid. 

Men så är det, idag är det tre år sedan vi gick ner för altaret och lovade varandra evig trohet. 


Det känns helt ofattbart att tiden springer iväg så fort, jag menar vart tog hela andra året vägen? 

Jag förstår det inte. När man var liten kändes ju ett år som en evighet, nu försvinner åren bara fortare och fotare. Nästan så att det är lite läskigt. 

Men vad som inte är läskigt är att dela min tid med Jakob. Så länge jag har honom vid min sida kommer jag alltid att känna mig trygg. 


 


Kärleken kan vara både spännande, lockande, smärtsam, och svår. 

Men vad jag vet är att trots att det gått nästan elva år sen vi träffades och vi har gått igenom så många prövningar tillsammans så älskar jag dig fortfarande. 

Även om jag ibland kan slita mitt hår i frustration över att vi är så oense om vissa saker. 

Men våra olikheter till trots finns det så många sidor hos dig som jag älskar så otroligt mycket. 


Så här kommer en lista på några av alla tusen alledningar till att jag älskar dig

Jakob Modigh


1. Jag älskar dig så mycket för du är så söt när du köpt en present och du har så svårt att hålla den hemlig. Du är så söt med dina små ledtrådar som slipper ut och din otåliga väntan på att få ge presenten.


2. Jag älskar dig för att du alltid nöjer dig med den mat jag vill ha, oavsett vad du själv är mest sugen på. 


3. Jag älskar dig för att du ger mig trygghet och att du alltid finns där för att stötta mig i vad det än är jag behöver stöttning i. 


4. Jag älskar hur du sträcker dig efter mig i sömnen och kryper närmre.


5. Jag älskar att vi kan vara så larviga tillsammans och att vi kan skratta så högt och hjärtligt att tårarna rinner. 


6. Jag älskar att jag kan vara mig själv i din närhet.


7. Jag älskar hur du väljer att bära alldeles för många saker på en gång istället för att gå två gånger. 


8. Jag älskar hur du går runt och sjunger för dig själv när du städar eller lagar mat. Även dina egna små tokiga sånger med egenpåhittad text lyser upp min vardag. 


9. Jag älskar att du är den mest omtänksamma människa jag träffat, att du alltid vill mitt (och alla andras) bästa och gör allt du kan för att jag ska må så bra som möjligt.


10. Jag älskar att du alltid säger att jag är vacker oavsett hur jag ser ut.

 

11. Jag älskar när du köper choklad eller blommor till mig när du åker hem från jobbet bara för att göra mig glad.

 

12. Jag älskar att du är så osjälvisk och låter mig bestämma vad vi ska kolla på när vi tittar på tv. 

 

13. Jag älskar att du blir stolt över mig och ger mig beröm, även när jag själv inte kan känna att jag förtjänar det.

 

14. Jag älskar att du räddar mig från smutsig disk när jag inte vågar ta i tallrikarna. 

 

15. Jag älskar att du tröstar mig när jag är ledsen, vad det än är jag är ledsen för.

 

16. Jag älskar våra pizzadejter i sängen där vi delar på vår pizza på vårt eget lilla vis.

 

17. Jag älskar hur du alltid hör av dig och berättar att du är på väg hem från jobbet.

 

18. Jag älskar hur du alltid påminner mig om att vi tar oss igenom allt tillsammans. 

 

19. Jag älskar hur du accepterar mig för den jag är och låter mig göra det jag vill. 

 

20. Jag älskar att vi är så starka tillsammans och hur vi tagit oss igenom så svåra tider tillsammans.

 

21. Jag älskar hur du går med på alla mina konstiga infall.

 

22. Jag älskar att du är den som äter upp den "äckliga" maten på min tallrik så att jag slipper. 

 

23. Jag älskar att jag alltid kan väcka dig om jag drömt en otäck dröm. 

24. Jag älskar dig för att du står ut med mig.

 

25Jag älskar att du varje gång du ska steka falukorv ger mig en ostekt falukorvsskiva att äta innan du steker upp resten. För att du vet att jag tycker om ostekt falukorv. 


26Jag älskar för att du rensar avloppet som mitt långa hår gjort stopp i. 

 

27. Jag älskar dig när du säger att maten jag lagat smakar bra, även när den inte gör det. 

 

28. Jag älskar din söta lilla rumpa.

 

29. Jag älskar dig för att du tycker om sällskapsspel precis som jag.

 

30. Jag älskar dig för att du städar även fast det är det tråkigaste du vet.

 

31. Jag älskar dig när du pratar i sömnen och förvirrat vaknar av ditt eget prat.

 

32. Jag älskar hur du smeker min rumpa innan du somnar.

 

33. Jag älskar att du tycker jag är söt när jag går runt i pyjamas eller one piece hela dagarna.

 

34. Jag älskar dig trots att du pratar om hockey, för du är så söt när du pratar om det med sådan stor entusiasm. 


35. Jag älskar att du alltid pussar mig godnatt innan du går och lägger dig. Jag älskar att du önskar mig en god natt även om jag oftast fortfarande är vaken även när du går upp, och jag älskar att du låter mig sova ut när jag väl har somnat efter natten ångest. 


36. Jag älskar att det är du är den som älskar mig!




Trettiosex anledningar för trettiosex månader som gifta och jag är lika lycklig idag

som den dagen då vi gifte oss <3

 


 
 
Ingen bild

luttan_@hotmail.com

27 april 2017 00:33

Naaw, verkligen så jag fick rysningar av att läsa detta, SÅÅ gulligt <3 <3 Ni är sååå fina tillsammans Sara <3 <3 // Emelie

Sara Modigh

1 maj 2017 22:07

Tack så mycket Emelie :D

 
Annie

Annie

28 april 2017 17:07

Vilken underbar lista! :) härligt att läsa ;)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Sara Modigh

1 maj 2017 22:07

Tack :D

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards